Red Bull domina si "cursa de buzunar" de la Monaco unde Mark Webber nu a putut fi detronat. El si-a pastrat prima pozitie pe tot parcursul cursei, iar coechipierul sau, Sebastian Vettel, i-a pazit spatele urcand de pe locul 3 pe pozitia a doua chiar din primul viraj. O cursa buna a facut si Robert Kubica, care s-a clasat pe locul al treilea, reusind sa aduca echipei Renault 15 puncte necesare.
A fost o cursa dura, cu 12 abandonuri, ceea ce inseamna ca doar jumatate din pilotii care au inceput cursa au si terminat-o. Am avut parte de accidente spectaculoase, dar din fericire nici un pilot nu a fost ranit. Hulkenberg a fost primul care a chemat Safety Car-ul dupa ce a lovit puternic parapetul din tunel chiar din prima tura. Button a fost al doilea care a abandonat in turul 2 din cauza unor probleme la motor. Ulterior acesta a declarat ca mecanici au uitat o piesa in monopostul sau, fapt care a dus la obturarea radiatorului si la supraincalzirea motorului.
Safety Car-ul care a intrat din cauza accidentului lui Hulkenberg i-a ajutat pe piloti sa se grupeze, iar dupa 6 tururi, cand acesta a iesit, cel mai avantajat a fost Fernando Alonso care a putut recupera pozitii importante dupa ce a pornit de pe ultimul loc. In final, pilotul spaniol a terminat pe pozitia a saptea si nu a egalat recordul lui Schumacher de la Monaco din 2006 cand acesta a terminat pe pozitia a 5-a dupa ce a pornit de pe ultimul loc.
Dupa numai cateva tururi Barrichello a intampinat probleme tehnice la roata stanga-fata si a izbit si el parapetul de protectie. Safety Car din nou pe circuit.
A treia oara Safety Car-ul nu a intrat din cauza unui accident ci din cauza unui capac de canal. Acesta s-a desprins de la locul lui si noroc ca a fost observat la timp de catre observatori deoarece putea fi foarte periculos.
Cu numai 4 tururi înainte de final, Trulli a incercat sa il depaseasca pe Chandhok in lupta pentru locul 14, insa italianul nu a mai avut loc in viraj si s-a urcat la propriu peste monopostul lui Chandok. Ambii piloti au fost nevoiti sa abandoneze, iar cursa s-a încheiat sub Safety Car.
Echipa ghinionista, care nu a reusit sa termine in pucte, a fost Toro Rosso, Buemi si Alguersuari clasandu-se pe pozitiile 11, respectiv 12. Astfel, aceasta cursa o putem numi una simetrica, primii doi clasati apartinand echipei Red Bull, iar ultimii doi echipei Toro Rosso. Se stie ca cele doua echipe au acelasi proprietar.
Schumacher si-a aratat clasa aici, la Monaco, cand la cateva secunde dupa iesirea Safety Car-ului, inainte de finalul cursei, acesta a executat o depasire spectaculoasa terminand pe pozitia a sasea, inaintea lui Alonso.
Rezultat Marele Premiu din Monaco (Monte Carlo), 16.05.2010 | ||||
Pilot | Echipa | Puncte | Timp | |
1 | Mark Webber | Red Bull | 25 pts | Invingator |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull | 18 pts | +0.4 sec |
3 | Robert Kubica | Renault | 15 pts | +1.6 sec |
4 | Felipe Massa | Ferrari | 12 pts | +2.6 sec |
5 | Lewis Hamilton | McLaren | 10 pts | +4.3 sec |
6 | Michael Schumacher | Mercedes | 8 pts | +5.7 sec |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 6 pts | +6.3 sec |
8 | Nico Rosberg | Mercedes | 4 pts | 6.6 sec |
9 | Adrian Sutil | Force India | 2 pts | +6.9 sec |
10 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 1 pts | +7.3 sec |
11 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 0 pts | +8.1 sec |
12 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 pts | +9.1 sec |
13 | Vitaly Petrov | Renault | 0 pts | +5 tururi |
14 | Karun Chandhok | HRT | 0 pts | +8 tururi |
15 | Jarno Trulli | Lotus | 0 pts | +8 tururi |
16 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 pts | +20 tururi |
17 | Bruno Senna | HRT | 0 pts | +20 tururi |
18 | Rubens Barrichello | Williams | 0 pts | +48 tururi |
19 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 pts | +52 tururi |
20 | Lucas di Grassi | Virgin | 0 pts | +53 tururi |
21 | Timo Glock | Virgin | 0 pts | +56 tururi |
22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 pts | +57 tururi |
23 | Jenson Button | McLaren | 0 pts | +76 tururi |
24 | Nico Hulkenberg | Williams | 0 pts | +76 tururi |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu